vrijdag 17 augustus 2012

Stranger #3 Meneer de Schilder.

Gezellig dagje Kijkduin! Maar een beetje fris op het strand, dus ik ging naar de boulevard en keek rond naar mensen die me zouden opvallen. Lang hoefde ik niet te zoeken, want na ongeveer een minuut zag ik een schilder. Hij was druk in gesprek met een meneer op een fiets, dus heb ik nog even heen en weer gedwaald, wachtend tot hij uitgekletst was. Dat hij een vlotte babbelaar was bleek snel. Want, toen ik hem aansprak, begon hij direct enthousiast over zichzelf te vertellen. Zijn naam is Kees Alewijn. Hij vertelde dat hij met mooi weer altijd in Kijkduin zit te schilderen, dan schildert hij de terrasjes, de mensen, etc, alles wat hem interesseert. Met minder mooi weer schildert hij binnen, samen met gehandicapten.

Hij vertelde niet alleen over zichzelf, maar hij vroeg ook naar mij, wat doe ik? Wat interesseert mij? Toen ik hem over het grafisch ontwerpen vertelde wilde hij daar ook van alles over weten, wat hield het in? Was het vooral met computers?

Van internet weet hij niks, zei hij, maar hij vindt het wel interessant als mensen over hem dingen willen schrijven. Zo zei hij trots: "Ik sta ook op Google!" :)
Graag wilde hij wel de website van de blog, want zijn vrouw wist wel het een en ander van internet, en zo kon hij de blog toch even zien.

Na nog heel wat gebabbel moest ik toch echt wel weg, want ik werd geroepen om te gaan eten. Ik kreeg nog een hand, en zo was het gesprek afgelopen. Een succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten